Aplikace Grant Kot pro kreativní učení – Inf 5. -8. třída
Datum: 8. 3. 2025V hodinách informatiky se žáci pustili do zajímavé práce s aplikací Grant Kot, která jim umožnila rozvíjet kreativitu i technické dovednosti. Během výuky si žáci nejprve osvojili základy kreslení tvarů a psaní do obrazců, což je užitečná dovednost pro vytváření grafických návrhů. Tato činnost byla podobná práci ve Wordu, avšak v dnešní informatice je třeba používat specializované nástroje, jako je právě Grant Kot, které poskytují širší možnosti pro kreativní činnosti.
Kromě toho se žáci naučili, jak v aplikaci vložit obrázky, což jim umožnilo obohatit své projekty o vizuální obsah a lépe tak vyjádřit své nápady. Důležitým krokem v učení bylo také natočení videa pomocí klávesových zkratek. Tento krok žákům ukázal, jak efektivně používat počítač pro vytváření multimediálního obsahu. Po natočení videa si žáci ukázali, jak najít soubor ve svém počítači, což jim pomohlo porozumět organizačním a technickým aspektům práce s digitálními soubory.
Starší žáci z 8. třídy se posunuli ještě dál a začali využívat pokročilejší nástroj v aplikaci – VoxelMash. Společně ve třídě stavěli pomocí krychlí pevnost, přičemž znovu využívali klávesové zkratky pro urychlení práce. Tento projekt zahrnoval tvorbu animovaných scén, jako byl pohyb velryby v moři, model sopky nebo přelévaní vody do nádoby. Tato aktivita nejenže podporovala jejich technické dovednosti, ale také rozvíjela kreativitu a schopnost pracovat s 3D modelováním.
Celkově žáci získali cenné zkušenosti, jak efektivně používat různé aplikace pro tvořivou práci s počítačem a jak propojit informatiku s jinými předměty prostřednictvím interaktivních a vizuálních projektů.