Kryštof Kolumbus - objevení Ameriky - Informatika
Datum: 22. 10. 2024Kryštof Kolumbus byl italský mořeplavec, který v roce 1492 objevil Ameriku. A právě toto téma využili žáci 4. až 8. třídy v hodinách informatiky.
Nejdříve jsme si pustili film o životě Kryštofa Kolumba.
Žáci potom plnili řadu různých aktivit. Ti nejmenší v programu malování nakreslili obrázek, který se váže k objevování Ameriky. Ti starší vyhledávali informace na internetu a výsledky zapisovali do tabulky. Další žáci si procvičovali vyhledávání a ukládání obrázků a jejich zasílání emailem jako přílohu.
Využili jsme i nafukovací model zeměkoule, kde jsme si putování do Ameriky ukázali. Dále jsme luštili letopočet zapsaný pomocí římských číslic.
Nejzajímavější aktivitou se stalo programování s interaktivní robotickou hračkou Bee – Bot Včelka.
Jedná se o digitální pomůcku na rozvoj logického myšlení, prostorové představivosti, plánování a matematických dovedností. Je to vhodný nástroj pro výuku základů programování, informatiky a matematiky. Naše škola zakoupila dvě sady. My jsme si vyrobili čtvercové podložky, po kterých se Včelky přemisťují.
Včelka se pohybuje po krocích ve čtyřech směrech – dopředu, dozadu, doleva a doprava.
Žáci si nejdříve do čtvercové sítě, kde byla vyznačena částečně mapa, zkusili pomocí šipek naprogramovat cestu Včelky. Tato cesta představovala objevování Ameriky.
Prakticky – pomocí tlačítek – si potom Včelku naprogramovali a vyzkoušeli si, jestli jejich „loď“ neboli Včelka dopluje na vybrané místo. Včelka jim zvukem a blikáním jednotlivé kroky potvrzovala.
Tato aktivita se všem žákům moc líbila a už se těší na další úkoly, které jim Včelka pomůže plnit